02 300 0 700 info@interaktivni.si

Šole v digitalni prihodnosti na dotik

Blog o napredni uporabi sodobnih učnih tehnologij v slovenskih šolah

Kaj se je dogajalo na BETT 2019?

Bett 2019 je prinesel bolj zrele in domišljene poglede na nove tehnologije v izobraževanju. Interaktivni zasloni so postali priznana in preverjena rešitev. Navidezna in razširjena resničnost se selita na konkretna področja uporabe in pridobivata predvsem nove vsebine. Umetna inteligenca v izobraževanju je umeščena v vse bolj preverjene okvire, v katerih jo je že mogoče (ob ustreznih omejitvah) varno uporabljati. Celotno besedilo >>

Uporaba videa pri pouku

Tipična šolska učilnica se je v zadnjih 20 letih spremenila. Ne uporabljamo več toliko papirja in peres. Zaradi tega se je učenje spremenilo. Danes je, bolj kot kadarkoli prej, v učilnici izjemno dobrodošla interaktivnost. Učenci imajo na voljo številne videoposnetke, slike, predstavitve, interaktivne zaslone, računalnike, tablične računalnike in celo pametne telefone kot podporo za učenje. Celotno besedilo >>

Kako digitalizacija vpliva na učne procese v šoli?

S to izjavo je g. Benjamin Franklin že v 18. stoletju zapisal zakonitost, ki velja še danes. Poslanstvo vseh pedagogov je, da svoje učence naučijo vsebine. In ni večje motivacije za učitelja, kadar vidi, da se učenec uči, razvija in raste v svojih sposobnostih. Ko ima učitelj vso pozornost pri pouku in učenci sodelujejo ter opazno srkajo znanje, ki jim ga predaja učitelj je razpoloženje v razredu sproščeno in prijetno. Le kdo si ne želi takšnega pouka? Celotno besedilo >>

Skok v mozaBook

Učiteljica je bila ves čas obrnjena v razred, nove naloge je nizala s preprostim pritiskom pisala na interaktivno tablo. Vsakič so švignile otroške roke v zrak, izbranec pa je od učiteljice prejel pisalo in je pravilni odgovor ali rezultat vpisal na interaktivno tablo. Celotno besedilo >>

Dva razloga za zamenjavo interaktivnih tabel z interaktivnimi zasloni

Interaktivni zasloni izkoriščajo prednosti najsodobnejših tehnologij, ki so vgrajene v tablične računalnike (kot so npr. iPad, Microsoft Surface, Samsung Galaxy Tab). Lahkotnost uporabe ekrana na dotik je enostavno povečana na velikost interaktivnega zaslona, uporablja pa se ga zelo podobno kot tablični računalnik. S prehodom na interaktivne zaslone so lahko sprostili rezervirana sredstva, ker vzdrževanja sploh ni in jih namenili drugim področjem. Poleg tega interaktivni zasloni porabijo bistveno manj električne energije, kar je velika dodatna korist z zornega kota zniževanja tekočih stroškov, ob enem pa je okolju veliko bolj prijazno. Celotno besedilo >>

Igre v učnem procesu

Učenje s pomočjo igranja iger ima potrjeno boljše učne rezultate od klasičnega učenja. Uporaba je najenostavnejša skozi interaktivno in audio-vizualno opremo oz. s pomočjo novih digitalnih tehnologij. Področje izobraževanja nekoliko zaostaja pri uporabi teh tehnologij v primerjavi z drugimi področji uporabe. Vendar pa se koncepti sodobnih pristopov k poučevanju v šolah s povečano hitrostjo prebijajo v slovenske učilnice in prinašajo digitalne rešitve in vsebine. Celotno besedilo >>

MozaBook – bistveno bolj uporabna interaktivnost

V preteklosti je bil velik problem, kako naj učitelj pripravi kakovosten interaktivni pouk na svoji interaktivni tabli. Predvsem so mu priprave na pouk vzele ogromno časa. Ker so obveznosti in zadolžitve učiteljev postajale vse večje, je preprosto zmanjkalo časa za ustvarjanje kakovostnih interaktivnih vsebin. In tako je usoda interaktivnih tabel marsikje končala zgolj pri projekciji Powerpoint predstavitev. Celotno besedilo >>

Učenje se dogaja povsod

Vsak otrok ima prirojeno sposobnost učenja. V začetnih obdobjih življenja se ta sposobnost veliko bolj odraža, kot v poznejšem obdobju. Otrok v svojem življenju raziskuje in ustvarja. Razvija sposobnosti medsebojnih odnosov in interakcij z drugimi otroci ter na ta način spoznava svoje okolje.

Z izkoriščanjem te prirojene sposobnosti učenja lahko pomagamo učencem doseči večji uspeh. Interaktivne tehnologije, ki obstajajo že od leta 1991, ko je SMART predstavil prvo interaktivno tablo na svetu, so danes toliko tehnološko dovršene, da lahko z njimi ustvarjamo učilnice, ki spodbujajo naravni način učenja. Pri tem pa poskušajo vključiti čim več senzorjev oz. čutil, da postane proces pomnjenja kar najbolj učinkovit. Celotno besedilo >>

Tehnologije, ki jih boste jutri imeli v svoji šoli

Na letošnjem sejmu učnih tehnologij – Bett 2016 v Londonu, ki je največji tovrstni dogodek na svetu, je bilo letos še posebej prelomno obdobje. Prelomno v smislu predstavljenih tehnologij za izobraževalne namene. Če je bil delež interaktivnih tabel v primerjavi z interaktivnimi zasloni še pred 3 leti 70:30, je bilo že lani opaziti, da se je ta delež izenačil na 50:50. Letos je bilo pri različnih proizvajalcih interaktivne opreme opaziti, da so promovirali le še interaktivne zaslone. Interaktivnih tabel je bilo zelo malo. Po videnem lahko z zagotovo trdim, da je bil delež interaktivnih tabel proti interaktivnim zaslonom le še 20:80. Celotno besedilo >>

Beleženje delovnega časa v šolstvu

Že kar nekaj časa šolsko javnost razburja tema, da bo slej kot prej potrebno urediti beleženje prisotnosti na delovnem mestu, kot je to urejeno že v več kot polovici držav članic OECD. Seveda je v sektorju šolstva in kulture natančno beleženje prisotnosti na delovnem mestu vse prej kot lahek izziv. In postavljajo se utemeljena vprašanja o smiselnosti uvedbe beleženja prisotnosti. V nekaterih državah, kakršen primer je tudi Slovenija, imajo sicer določeno, koliko časa na teden morajo učitelji delati, ni pa opredeljeno koliko dela morajo opraviti v šoli in koliko ga lahko opravijo doma. Celotno besedilo >>